Hold you for a lifetime.

Något jag funderat på väldigt länge är hur vi tolkar ordet vänskap och vad det innenbär för oss. För mig är vänskap något som borde vara det enklaste i världen, att bara kunna vara sig själv med någon annan. Det är ingenting som borde vara komplicerat och absolut ingenting man ska kasta bort. Vara sur & svartsjuk för ingenting, hur länge håller det på en skala? Är det verkligen värt det bara för att "man känner sig irriterad på vännen för tillfället"? Det där skitsnacket håller ingenstans. Antingen är man än bra vän och faktiskt kan ställa upp på småsaker som att hålla en plats i matsalen, eller ta med läxuppgiften hem till en om man är sjuk utan att det ska bli en stor Debatt om det, man kan vara vän med flera utan man ska bli sur, eller så tar man småsaker och gör de till stora, men då ska du också kolla hur länge du kommer att ha kvar dina vänner.
Ta absolut inget för givet och tro att de kommer att stanna kvar hos dej föralltid om det är så vi ska hålla på, för man tröttnar. Jävligt snabbt. Hur svårt ska det vara att bara kunna vara en bra vän varje dag istället för lite då och då? Om det är så jävla svårt kommer det sluta med att man blir ensam kvar. /f

Kommentarer
Postat av: d.

en bra vän är inte bara den som tar med bökerna hem till dig, en bra vän är den som kan ta en konflikt och riskera att förlora dig för din säkerhet. du gjorde det för mig och därmed får jag en skyldighet till dig att göra precis samma sak. även om inget blir det samma igen.



förlåt för att jag gjorde det. men det var för dig. du behöver inte godta min ursäkt, du behöver inte se på den eller ens tänka över den, vi är kvitt.

2010-09-24 @ 18:22:29
URL: http://blademountain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0